Spalio 4-29 d. Vilniaus meno erdvė „GODÒ galerija“ pristato menininko habil. dr. Robert Bluj personalinę tapybos parodą „Portretai iš kuriamo sapno“.
„Mano tapyba yra realistinė pagal dėsnį, kad viskas, ką tapau, nėra išgalvota – visi žmonės ar daiktai paveiksluose yra realūs. Tačiau šie realūs objektai, reali vieta, reali buitis kaip siūlai susipina į bendrą paveikslą per emociją, ir visa tai kažkuo primena sapną, – sako parodos autorius. – Nors sapnai neprognozuojami, o aš vaizdą savo darbuose konstruoju pats, vis dėlto kūryba yra neapčiuopiamas procesas, ir paveiksluose kaip sapnuose skleidžiasi tam tikra utopija, gal slapti norai, kurių negalim išsakyti ar patys suprasti, pasąmonės sudėlioti vaizdiniai.“
Figūros menininko darbuose yra tarsi „ištrauktos“ iš buities ir perkeltos į dirbtinai teatrališką erdvę, kurioje vis dėlto yra daugiau pasąmonės jutimo nei realaus suvokimo. Autorius kartais žaidžia su perspektyva, ją laužydamas ir intuityviai dar labiau kurdamas nebūtinai tikroviško, sąmonės paaiškinamo sapno pojūtį.
Savo naujuose darbuose Robert Bluj tęsia jo kūrybai būdingas figuratyvines kompozicijas, kurių centre – žmogus be socialinių atributų. Kūryboje tarsi tirdamas, kaip save matome ir įsivaizduojame, autorius neatsitiktinai pasitelkia nuogumą. Nors nuogą žmogų dažnai suvokiame kaip pažeidžiamą, beginklį, menininkas nuogumą savo kūryboje siekia paversti žmogaus laisve nuo įvaizdžio, socialinių „aksesuarų“, kurie formuoja mūsų socialinį statusą. Būtent žmogus be socialinių atributų tampa savimi. Todėl nuogą kūną savo kūryboje autorius sieja su figuratyvine kompozicija, per kurią skleidžiasi potekstės, o ne aktais, kuriuose nuogumas yra tarsi pagrindinė kūrybos priežastis.
„Mano kūryboje priežastis yra ne nuogas kūnas, o pats žmogus“, – sako Robert Bluj.
Modelį stebėdamas ilgą laiką, vieną dažų sluoksnį dėdamas ant kito, autorius suformuoja vieną žmogaus atvaizdą, kuris yra tarsi to išsitęsusio laiko fiksacija ar per kūrybą atsiskleidžiantys žmogaus nekintamieji dėmenys.
„Tapydamas esu tarsi režisierius, kuriantis siužetą; viena vertus, modelis mano surežisuotoje situacijoje tarsi tampa visiškai kitu personažu, dalinai praranda savo tapatybę, kita vertus, savo plastika, fiziniu ir intelektiniu indėliu tampa neatsiejama kūrybos dalimi. Todėl mano darbai ne „dokumentuoja“ žmogų, o padeda skleistis nematomom jo būsenoms ar asmenybinėms pusėms. Manau, žiūrovą ši žmogaus autentika, persipynusi su režisūra, taip pat įtraukia į gilesnius pojūčius“, – sako Robert Bluj.
Parodos atidarymo vakarą lankytojų taip pat laukia saksofonisto Jan Maksimowicz muzikinė improvizacija.
– –
Parodą finansuoja:
– –
Paroda vyks iki spalio 29 d.
Parodos lankymas nemokamas.
– –
APIE AUTORIŲ:
Robert Bluj (g. 1970 m.) yra aktyvus menininkas, pelnęs meno rinkos pripažinimą. Daugelis jo darbų nukeliavo į privačias kolekcijas Lietuvoje, Lenkijoje, JAV, Austrijoje, Kinijoje, Anglijoje. Autorius gyvena ir kuria Vilniuje.
1992-1997 m. Robert Bluj studijavo tapybą Varšuvos Dailės Akademijoje, kur įgijo meno magistro laipsnį. 2014 m. Varšuvos Dailės Akademijoje įgijo menų daktaro laipsnį, o 2020 m. – habilituoto daktaro laipsnį vaizduojamojo meno ir meno kūrinių restauravimo srityje.
Nuo 2002 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys.
2009 m. Cascina Frasetti Romoje, I Tarptautinėje tapybos ir grafikos parodoje „Lenkijos spalvos Romoje” apdovanotas medaliumi ir garbės diplomu. 2014 m. Lenkijos Respublikos Prezidento Bronislavo Komorovskio už išskirtinį įndėlį, populiarinant lenkų kultūrą, bei už pasiekimus meno srityje apdovanotas Kavalieriaus kryžiumi „Už nuopelnus Lenkijos Respublikai“.
– – –
Galerijos adresas: Malūnų g. 6A, Vilnius.
Darbo laikas: II-V 13.00-19.00, VI 12.00-18.00