Saulius Kreišmonas savo jubiliejaus proga išleidžia pirmąjį savo fotografijų albumą „5.0“. Šis albumas parodo – galima imti ir daryti tai, kas tau patinka, realizuoti savo svajones, išdrįsti, pasiryžti. Ką dar? Kad žmogus yra gražus. Ypač tas, kuris nebijo būti savimi, kuris yra laisvas.
Sauliaus įsteigtas „Sambūris Trys dienos“ ir šio sambūrio inicijuojami akto žanro tapybos bei tarpdisciplinių menų plenerai padėjo autoriui atrasti savo temą. Sauliaus tema – žmogus.
„Kodėl tas žmogus nuogas?“, – paklausite. Todėl, kad drabužiai neša daug informacijos ir dažnai klaidinančios. Jie galbūt rodo, kaip žmogus mato save ar kokiu norėtų būti, tapti. O Sauliui rūpi, koks žmogus yra, kai jis jaučiasi saugiai, koks yra jo vidinis pasaulis, jo tikrasis „aš”, – anotacijoje rašo menotyrininkė Austėja Mikuckytė-Mateikienė.
Parodos atidarymas: vasario 16 d., 18 val.
Paroda vyks iki 2019 m. kovo 2 d.
Įėjimas nemokamas.
Galerijos darbo laikas: II-V 13.00-19.00, VI 12-18.
– – –
Menotyrininkės Austėjos Mikuckytės-Mateikienės anotacija
Užsikrėsti atsakinga laisve
Saulius Kreišmonas savo jubiliejaus proga išleidžia šį pirmąjį savo fotografijų albumą. Klausiau autoriaus, kokią trumpąją (ar ilgąją) žinutę siunčia šis albumas. Saulius atsakė, jog šis albumas parodo – galima imti ir daryti tai, kas tau patinka, realizuoti savo svajones, išdrįsti, pasiryžti. Kokią dar? Kad žmogus yra gražus. Ypač tas, kuris nebijo būti savimi, kuris yra laisvas. „Laisvė – nelengvas užsiėmimas“, – mėgsta sakyti Saulius. „Nelengvas, bet būtinas“, – tokiais ar panašiais žodžiais pratęsia mintį.
Jau keletą metų pažįstu Saulių, tad galiu tvirtai paliudyti – šis žmogus įsimylėjęs meną. Ypač vizualųjį. Bet šių nuotraukų niekada nebuvau mačiusi. Prisipažįstu – apstulbau. Kokią žinią man neša šis albumas? Saulius, pasirodo, ne tik meno gerbėjas, mecenatas, bet ir pats tikras menininkas, turintis savitą žvilgsnį, technikos išmanymą ir svarbiausia – turintis, ką pasakyti.
Tai – per dvejus metus sukaupta fotografijų kolekcija. Fotografuoti autorius pradėjo dar paauglystėje, tačiau jo įsteigtas „Sambūris Trys dienos“ ir šio sambūrio inicijuojami akto žanro tapybos bei tarpdisciplinių menų plenerai padėjo autoriui atrasti savo temą. Sauliaus tema – žmogus. „Kodėl tas žmogus nuogas? “, – paklausite. Todėl, kad drabužiai neša daug informacijos ir dažnai klaidinančios. Jie galbūt rodo, kaip žmogus mato save ar kokiu norėtų būti, tapti. O Sauliui rūpi, koks žmogus yra, kai jis jaučiasi saugiai, koks yra jo vidinis pasaulis, jo tikrasis „aš“.
Įsižiūrėkite į nuotraukas. Kokios jos saulėtos, dvelkiančios fotografo ir modelio abipusiu pasitikėjimu, ramybe ir atsipalaidavimu! Šiame albume neišvysite festivalio „Burning man“ („Degantis žmogus“) kadrų, bet šio festivalio aura tvyro, smelkiasi, gaubia kone kiekvieną kompoziciją. Nieko keisto. Saulius jau septynerius metus grožėjosi nuostabia, pasakiška dykumos beprotybe, kurioje slypi išmintis – atsakingos laisvės idėja. Saulius užkrečia šia idėja ir aplinkinius.
Jiedu su garsiu fotomenininku Romualdu Požerskiu – bičiuliai, du nuolatos eksperimentuojantys energijos vulkanai, asmenybės. Nuolatinės kūrybinės paieškos tuomet yra teigiamas reiškinys, kai ne mėtomasi, ne aklai atsiduodama atsitiktinumo magijai, bet bandoma, žinant, ką ir kodėl darai. Lietuvių fotografijos galiūno Požerskio veiklos nekvestionuosime. Bet man labai džiugu rašyti, kad ir Saulius jau tvirtai žino savo kelią.
Šalia žinojimo privalomai turi būti ir jausmo. Empatijos Sauliui taip pat nestinga. Būtent todėl modeliai pasitiki juo ir neapsirinka. Saulius moka stebėti ir pastebėti. Jis nuotraukoms neprimeta situacijų – sukuria jas organiškai, įsiklausydamas į pozuotojų asmenybes. Visi jo modeliai gyvenime užsiima kažkokia kita veikla, bet fotosesijos „avantiūra“, tikiu, kiekvienai ir kiekvienam suveikia kaip geras pasitikėjimo savimi impulsas.
Žaismingos, gyvenimo džiaugsmu nuspalvintos nuotraukos, man rodos, tiek modeliui, tiek albumo vartytojui padeda pamilti savo išorę ir vidų, save kaip visumą. Modelis Sauliui niekada netampa objektu – modelis Sauliui yra subjektas, asmenybė ir nuotraukos bendraautorius. Būtent todėl tam tikrą siužetą ar kontekstą kuriantys aksesuarai, rekvizitas, nuotraukos tema, fonas tik tarnauja modeliui, bendravime, pokalbyje gimusiai koncepcijai. Būtent todėl nuogas kūnas čia nėra nei vulgarus, nei per daug romantizuotas. Nuogas kūnas Sauliaus kadruose yra natūrali, meniška duotybė.